Sunday, August 16, 2009

Slow Shutter Part 1...Road To Kalumpang..

Salam semua..

Pada Sabtu lepas aku telah join Reunion Geng2 Abe aku yang mane aku pon terlibat same menjadi ajk untuk projek tersebut yang berlansung di Kalumpang Resort & Training Centre di Tanjung Malim..

So..berdasarkan keadaan di sana yang agak cun dengan waterfall nyer..maka aku bersama rakan Amin menjalankan beberapa aktiviti bermain shutter speed dimana aku menslowkan shutter speed untuk mengambil gambar air yang laju di sana..

Aku telah meng'set'kan aku punya kamera kepada Shutter speed 1/5 seconds dan apperture paling tinggi iaitu dari f22 ke f36. Aku menggunakan tripod dan timer untuk mengambil shoot-shoot ini.Yang last sekali jangan lupa setkan ISO ke paling rendah..macam kamera aku setkan ke ISO 200

Disebabkan aku menggunakan lens macro aku maka sedikit terganggu untuk mengambli angle yang sesuai..Ketika aku meng'shoot' pic ini aku kebanyakan berada di dalam air(di tengah2 arus sungai yang deras)..

Dibawah merupakan sebahagian gambar aku..

Setting DSLR:

ISO200, Shutter Speed : 1.5s, Apperture : f22 - f36

DSC_1067

DSC_1056

DSC_1044

DSC_1033

DSC_1030

DSC_1077

Diharap dapatlah anda komen2 sedikit pic-pic aku ni...

p/s:maaf ayat tak berapa ikut tatabahasa..huhuhu

6 comments:

PeQ GaRaGe said...

apo kato amik gamba dale air pulok..
hahahaha..

weh.. kemah demo loni..
kawe lamo doh nk terai slow shutter kat air niss.. xdok kesempatan lagih..

Dedi Rayyan said...

heheh..kemah gak peq..kawe teringin gak tu...

nanti demo mari ni kito gi sg tekala..amik shoot c2...

silentshutter said...

pergh..gmbr air tu nmpk perfect gle,xde gegar lgsg,hehe..cun2!salam pekenalan k

muein said...

kelah boh..kalu wi shutter lamo skit memey best la..kawe tk ajin lagi amik gmbr kt air terjun

Faarihin said...

salam..
wah... cantek2 pic air terjun ni..
yg paling best, yg last tu.. cantek je bile de budak botak kat tgh2 tu.. huhuhu.. (^__^)

Sakinah Omar said...

terasa kedinginan air tu bila tengok gamba2 ni.