Wednesday, July 8, 2009

Aku Terkesima Dalam Sebuah Mimpi

Salam semua..Entry Kali ini lebih kepada karya penulisan ku yang semakin menjadi-jadi sejak kebelakangan ini..
Aku kadang2 terfikir kembali adakah aku di lahirkan untuk menjadi seorang Photographer?Pengkarya?Pakar IT?..
Semuanya akan terjawab suatu hari nanti..Terimalah sedikit karya hasil penulisan ku ini..

Boom!Boom!Boom!

Tiba-tiba aku tersedar dari lamunanku..Aku trus berlari pulang menuju ke rumahku...opsss..aku terlupa bahawa aku datang ke pejabatku dengan motorsikal..Aku kembali ke motorsikal ku dan menaikinya pulang ke rumah..

Dengan kadar kelajuan 140km/j aku berjaya sampai ke rumahku dalam 5 minit sahaja..Lantas aku terus meng'ON'kan pc aku..pc yang kembali slow amat menstresskan aku yang dalam kekalutan ini..

Oh...Aku trus membuka folder Paeh's Wedding dan menatap beberapa pic wedding..Kemudian,aku terkesima dengan semua ini dan kehidupanku..adakah aku ini sesuai untuk menjadi seorang Fotoman @ seorang Penulis @ tetap ngan kije aku as PPTM di MITI..ermmm..Aku bukanlah seorang pujangga @ seorang arjuna yang bijak berkata2..Aku jugalah bukan seorang Fotoman yang betul2 pro..aku masih amatur dalam bidang ini..Aku adalah aku..Seorang insan yang manis bernama Mohd Zaim Bin Mahidin...Aku terasa 'down' dengan hasil kerja aku sebelum ni..

Terlupa untuk aku katakan bahawa pada masa ini..keluarga aku semua telah berpindah ke Kuala Lumpur..semua sedang sibuk dengan kerja masing2 tanpa menghiraukan aku yang masih terkesima..

Alamak..jam dah menunjukkan hampir 3 petang..masa lunch aku sudah pon lama tamat..Aku bergegas berlari ke pejabatku..Motorsikal ku tinggalkan kerana kehabisan minyak..Aku berlari ke dalam sebuah bangunan yang begitu usang dan kelihatan beberapa kumpulan samseng kot sedang melepak di sana..

Aku terus menuju ke tangga dan melompat turun bak Clark Kent yang cuba untuk terbang..Aku berjaya mendarat dengan poyo dan smart sekali membuatkan kumpulan samseng itu terasa tercabar dengan kehadiran ku ini..Tiba-tiba seorang dari ahli kumpulan itu yang bulat lagi comel menyerang aku..hupps..aku berjaya melompat dan mendarat di atas perutnya y buncit itu..Hups dishhhh..Aku melompat n meng'kick' tepat di muka seorang ahli tersebut y menerpa padaku..'Hikmat lompatan Bola Keranjang' itu yang aku dengar dari salah seorang ahli nye seraya dia menyerang aku..tiba-tiba wuarghhhhhhhh....aku terus bangun dari tido meninggalkan mimpi yang xberkesudahan itu..Aku lihat jam tepat pukul 6.45pg..Aku trus ke bilik air dan mandi..manakala abgku tengah berkemban sambil mengosok gigi di sinki..

Aku trus bersiap mencapai Kemeja batikku dan menyarungkan ke tubuhku y seksi ini..Dalam perjalanan ke pejabat..bermacam2 bayangan hadir dalam kepalaku..Aku masih lagi terkesima dalam mengenangkan hidup aku di alam ini..Apa sebenarnya yang aku cari..Adakah ianya CINTA?..KERJAYA?..WANG N HARTA?..SEKS?..itu semua akan terjawab nanti..dalam cerita kehidupan ku..kehidupan yang akan di adili di akhirat nanti..

~tamat~

PLEASE AMMEND THAT MY NEW WEBSITE OF PHOTOGRAPHY NOW HAS BEEN LAUNCH..@ www.abamzaim.co.cc..

TQ

3 comments:

Anonymous said...

hermmmmmmmm....
bagus hasil karya yang mantap..
tapi knape masih mencari cinta??
bukan ke seorang photograper or novelis ini hati seni..hati yang tulus..hurmmmmmm.....peluang sudah ada di depan mata kamu jer yang tak nampak..so kejar lah peluang itu.............

PeQ GaRaGe said...

aik..
cam penah bace citer ni..
tp kat mane ye...






hik3..
larikkkkkkk

abam_zaim said...

cinta hendaklah sentiasa di cari...